Bagaimana Untuk Membetulkan duplicate meta descriptions di blogspot

Apabila mewujudkan satu blog baru, ia adalah benar-benar penting untuk memasukkan meta tag di laman bloggspot seperti tajuk, kata kunci, penerangan, robot ... etc. The enjin carian utama seperti google adalah cukup bijak untuk membuat kata kunci yang relevan untuk blog / laman dengan merangkak halaman. jadi apa gunanya menambah kata kunci meta tag ke laman web? Ia tidak benar-benar perspektif penting untuk Google. enjin carian bagaimanapun lain boleh menggunakan kata kunci meta tag, jadi jangan lupa untuk menambah kata kunci tag meta.

Penerangan meta tag memainkan peranan yang besar kepada kedudukan laman Google. jangan lupa Google memiliki lebih daripada 60% peratus daripada enjin carian traffic.Secara tradisinya kita menambah  meta tag ke laman blogger yang serupa dengan di bawah dengan mengedit kod html blog.

<meta content='your site Title is here' name='title'/>
 <meta content='your site keyword is here' name='keyword'/>


Tetapi apa yang berlaku jika anda melakukan perkara yang sama untuk tag description? Jika anda berbuat demikian, setiap halaman blog anda mempunyai huraian yang sama dan enjin carian enggan indeks halaman mereka dengan mengambil kira mereka mempunyai kandungan yang sama. Berikut adalah langkah yang anda boleh ambil untuk membetulkan keadaan ini.

1) Tulis penerangan blog / web

Ambil masa anda dan membuat huraian yang terbaik yang sesuai untuk laman web anda. ia perlu jelas dan ringkas 80 - 100 huruf.

2) Log In ke laman web blogger



kita akan gunakan tools sedia ada di blogger untuk meletakkan meta description.

pergi ke Setting -> Search preference -> edit description dan save. Gunakan contoh skrin di atas sebagai rujukan anda

Menambah meta description bagi setiap post

3) Jadi sekarang anda telah berjaya menambah description untuk blog anda. Perkara seterusnya adalah, letakkan description kepada setiap blog post. Ianya begitu mudah. Pergi ke Post -> klik "edit" pada post yang anda mahu tambah Description. Pergi ke  "Search Description", masukkan page description, kini anda telah selesai.


Penerangan individu untuk setiap blog post

Tip: - Page description adalah ringkasan pos. Ingat untuk menambah seberapa banyak kata kunci apabila anda menulis page description (untuk mencari kata kunci yang relevan menggunakan alat Google Adwords) anda boleh mengesahkan setiap  meta tag termasuk description meta tag di bawah menggunakan alat.

http://www.submitexpress.com/analyzer/

Share on Google Plus

About Jakmas

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment