5 Alternatif Kajian Keyword Yang Berkesan

Kebanyakan orang menggunakan Google Adword sebagai alat untuk membuat kajian keyword. Selain dari Google Adword, banyak lagi tools lain yang anda boleh gunakan untuk membuat penyelidikan mengenai keyword. Berikut adalah 5 alternatif kajian keyword yang berkesan yang anda boleh gunakan untuk mencari keyword yang tepat untuk kegunaan anda.

1. Bing

Bing Keyword Tools boleh digunakan untuk memperbaiki carian anda dengan bahasa, dan mendapat keputusan yang bermula dari tempoh masa yang tertentu lalu, seperti 30 hari yang lalu, atau 6 bulan dan lain-lain Anda boleh menggunakan ciri-ciri ini untuk memantau trend dan susulan kepada apa yang sedang panas.

2. Wordpot

Wordpot juga adalah keyword tools yang sangat baik untuk digunakan dan ia mempunyai antara muka pengguna dan reka bentuk yang intuitif. Wordpot juga menunjukkan anda definisi perkataan, sinonim, kata-kata yang berkaitan, dan kata-kata yang berkaitan. Oleh itu, ia boleh mentakrifkan semula kedalaman kajian kata kunci untuk anda, dan akan membantu anda datang dengan cadangan kata kunci yang lebih berguna dan bijak daripada banyak lain-lain alat tersebut.

3. Wordtracker

Wordtracker mempunyai antara muka pengguna yang paling mudah, dan semua yang anda perlu lakukan adalah memasukkan kata kunci ke dalam bar carian, dan anda serta-merta wordtracker akan memberi beberapa cadangan yang tepat. Ia akan menunjukkan kepada anda jumlah untuk setiap kata kunci. Jika anda terus penyelidikan anda, anda akan mendapati persaingan, dan lebih banyak tentang setiap kata kunci. Dan itu hanya versi terhad. Anda boleh mendapatkan versi penuh pada percubaan percuma selama 7 hari, di mana masa anda mungkin akan hidup alat ini.

4. KeywordEye

Jika anda mahu melakukan penyelidikan mengikut  kawasan tertentu, alat ini adalah cukup baik. Anda boleh mengubah lokasi ke Amerika Syarikat atau mana-mana lokasi lain yang diberikan dalam alat. Ia bukan sahaja boleh membuat penyelidikan anda ke kawasan-kawasan tertentu, tetapi juga bahasa yang berbeza.

5. YouTube Keywords Tools

YouTube mempunyai alat kata kunci dan juga yang akan membantu anda menjana idea-idea kata kunci untuk video dan kandungan lain.  Ia melakukan pelbagai jenis penyelidikan, yang alat ini akan membantu anda lakukan. Selain daripada menjana cadangan kata kunci yang biasa, alat ini juga membolehkan anda untuk menambah URL video, dan ia akan memberitahu anda kata kunci yang berkaitan dengan video itu, jadi anda boleh memungut maklumat kata kunci dari video pesaing anda.
Share on Google Plus

About Jakmas

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment