Teknik Link Building

Senaraikan blog atau laman anda dalam dmoz

Dmoz adalah direktori talian yang mempunyai PR yang sangat tinggi. Mendapatkan link dari laman web tersebut boleh tidak ternilai. Anda boleh mendapatkan blog anda disenaraikan dalam kategori yang berkaitan. Jadi, jika anda ingin membina pautan, bermula dengan mendapatkan disenaraikan di dmoz. Tetapi menyimpan satu perkara dalam fikiran. Walaupun mengingati kategori untuk mendapatkan disenaraikan dalam, sentiasa cuba untuk memilih salah satu yang paling relevan, tetapi salah satu yang mempunyai jumlah kurangnya pautan luar terikat (ditunjukkan oleh bilangan dalam kurungan di sebelah setiap kategori). Ini adalah kerana walaupun setiap halaman dmoz mungkin mempunyai PR yang sama, tetapi nilainya tidak sama. Lebih banyak pautan, lebih kurang nilainya. Jadi matlamat anda harus link yang paling kurang aputan tapi mempunyai nilai paling tinggi.


Blog Commenting

Sekarang, ini adalah teknik yang agak biasa. Gunakan DropMyLink untuk mencari blog yang berkaitan yang mahu anda ulas. Ada satu lagi alat yang berguna dipanggil Scrapebox, yang akan membantu membuat blog mengulas lebih mudah dan lebih cepat. Adakah mencubanya, dan melihat bagaimana ia boleh mempercepatkan kerja anda!

Cari laman web dengan Disqus Commenting System

Kelebihan Disqus atas sistem mengulas lain, ia adalah benar-benar mudah untuk digunakan, dan komen yang anda buat muncul serta-merta. Tambahan pula, anda boleh menghantar mereka di Facebook juga, supaya rakan-rakan anda boleh melihat apa yang anda poskan - maka memberikan anda trafik rujukan lebih. Jadi untuk mencari laman-laman tersebut dengan sistem Disqus mengulas, anda perlu membuat akaun. Nama pengguna akan jadi text anchor untuk link anda, jadi anda mungkin mahu mewujudkan lebih daripada satu akaun untuk setiap kategori yang anda mahu mengulas untuk.

Sekarang, anda hanya boleh mencari Google untuk kata kunci, digabungkan dengan ungkapan "powered by disqus" (dengan kata). Anda akan tanah kepada beberapa blog menggunakan disqus. Buka beberapa anda suka, dan memeriksa jika mereka mempunyai PR tinggi (kami mencadangkan anda memasang toolbar SEOQuake). Cari blog yang berkualiti tinggi, dan mula mengulas mengenai ia. Selain itu, mengecilkan carian anda untuk dua minggu terakhir atau supaya menggunakan carian maju Google. Mengulas pada muka surat yang tidak mempunyai komen adalah disyorkan, kerana itu akan memberikan anda beberapa trafik rujukan juga.

Gunakan profil Twitter anda

Terdapat laman web tertentu yang menggunakan data Twitter untuk carian real-time, menentukan kuasa sosial, senarai Twitter, dan sebagainya. Laman-laman ini menggunakan pautan yang terdapat dalam profil anda, terutamanya dalam bio anda, dan menggunakan orang-orang pautan dalam senarai mereka. Jadi jika anda mempunyai link laman web anda di bio profil anda, dan mengendalikan Twitter juga, anda akan secara automatik membina pautan! Beberapa laman web seperti disenaraikan di bawah. Anda boleh menambah diri kepada mereka, dan membina lebih banyak pautan!

http://klout.com/home
http://www.twellow.com/
http://twitaholic.com/
http://twittercounter.com/
http://tweetlevel.edelman.com/
http://twtbizcard.com/

Copy / Paste link building

Pernah melihat pautan misteri bersama-sama dengan beberapa teks muncul sebagai anda disalin beberapa teks dari laman web? Ia dipanggil 'teks sifat', dan anda boleh melakukannya untuk laman web anda juga. Anda akan mendapat link sebagai orang copy dan paste kandungan anda di internet.


10 Tips untuk menulis kandungan yang akan mendapat rank yang tinggi.

Banyak faktor yang menyumbang kepada laman web mencapai dan mengekalkan kedudukan tinggi dalam hasil carian untuk terma sasaran. Faktor-faktor ini termasuk pengalaman pengguna, struktur tapak, tag alt pada imej-imej, peta laman web, dan banyak lagi. Di atas semua kandungan memang masih raja. Walau bagaimanapun, tidak semua jenis kandungan boleh memerintah kerajaan SERPs. Berikut adalah 10 tips untuk menulis kandungan yang akan membantu kedudukan laman web anda lebih tinggi dalam keputusan carian:

  1. Menulis untuk pengguna, mengoptimumkan robot
  2. Lupakan ketumpatan kata kunci dan kata kunci pemadat
  3. Mengintegrasikan kata kunci sinonim, yang berkaitan, dan variasi tatabahasa ke dalam kandungan anda
  4. Gunakan alat percuma Google untuk mencari variasi kata kunci ekor panjang yang anda boleh campuran ke dalam salinan laman web anda
  5. Memberi tumpuan kepada menulis panjang, mendalam, kandungan yang berkualiti
  6. Sasaran berkualiti tinggi rendah persaingan kata kunci ekor panjang
  7. Tulis kandungan yang menjawab soalan-soalan yang sama dari prospek
  8. Dapatkan kandungan anda melihat dan berkongsi di platform media sosial
  9. Berusaha untuk membina AuthorRank anda dan membangunkan profil Google+ anda
  10. Jangan lupa tentang tag tajuk dan penerangan meta, mereka adalah perkara pertama yang biasanya lihat dalam hasil carian

Walaupun tidak ada formula mudah untuk mencapai kedudukan teratas dalam keputusan carian, tips ini akan membantu menenangkan kedua-dua enjin carian dan pelawat laman web anda. Selain panduan di atas, memberi tumpuan kepada menambah kandungan baru dan sharable ke laman web atau blog anda dengan kerap. Google suka laman web yang mengemaskini kandungan mereka pada kerap, maka lebih kerap bahawa anda mengemas kini laman web anda lebih cenderung Google merangkak laman web anda

Share on Google Plus

About Jakmas

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment