3 Rahsia SEO mendapatkan Backlink dari Images


Ya, menggunakan imej sangan berfaedah untuk mendapatkan pelawat organik, tetapi dengan images anda sebenarnya boleh mendapat lebih dari sekadar pelawat organik seperti backlink ke blog anda! Berikut adalah beberapa cara anda boleh menggunakan imej untuk mendapatkan backlinks yang baik untuk blog anda!

Buat infographic

Maklumat grafik adalah cara yang baik untuk mendapatkan backlink dari laman besar seperti NYTimes, dan Business Insider serta lain-lain. Laman web tersebut biasanya akan mencari maklumat grafik yang berkualiti yang menyediakan beberapa maklumat mendalam kepada pengguna. Terdapat banyak tools yang tersedia yang mudah membolehkan anda membuat maklumat grafik anda sendiri. Salah satunya adalah Visual.ly.

Direktori imej

Anda juga boleh mendapatkan pautan balik dari direktori Image. Sama ada anda seorang jurugambar, atau pereka grafik, anda boleh menggunakan banyak direktori talian yang ada. Malah jika anda tidak, anda masih boleh belajar dengan membuat grafik kecil, seperti ikon kecil lain-lain.

Berikut adalah beberapa imej direktori untuk manfaat anda.

http://www.dreamstime.com/ (Clip-art)
http://openclipart.org/ (Clip-art)
http://www.corbisimages.com/ (Photography Stock)
http://www.istockphoto.com/ (Photography Stock)
http://www.iconfinder.com/ (Ikon)
http://www.iconarchive.com/ (Ikon)

Upload gambar atau clip art yang anda buat tadi ke laman-laman tersebut dan set lesen sebagai percuma. Anda akan mendapat link apabila mereka credit anda sebagai author dan begitulah sebenarnya bagaimana anda mendapat backlink. Apabila seseorang mahu imej anda (s) atau ikon, mereka akan mendapat link anda, yang akan memberikan anda trafik segera juga, juga backlink berkualiti tinggi dari laman web PR tinggi.

Mencari mengikut Image

Kadang-kadang, orang akan suka imej yang anda meletakkan di laman web anda begitu banyak, bahawa mereka akan menyalin dan meletakkan ia di laman web mereka sendiri juga. Dan kadang-kadang, mereka juga mungkin lupa untuk, ehm, memberikan kredit untuk imej. Terganggu kerana anda mungkin melihat imej anda disalin, jangan panik! Ia adalah satu peluang besar untuk mendapatkan backlink!

Pertama, klik kanan pada imej di laman web anda, dan salin URL itu. Kemudian, pergi ke carian imej Google, dan klik pada ikon imej kecil di sebelah kanan bar carian. Ini akan membolehkan anda untuk mencari dengan imej. Tampal URL imej anda dalam bar, dan tekan enter. Anda akan melihat semua hasil carian untuk semua laman web yang telah menggunakan imej anda. Semak setiap satu untuk melihat jika mereka telah memberikan anda pautan sifat. Jika tidak, maka menghubungi mereka, dan meminta mereka untuk. Pada masa ini, imej itu sudah duduk di laman web mereka, dan mereka tidak mahu untuk mengeluarkannya. Sebaliknya, kebanyakan hanya akan pergi ke hadapan dan link kepada anda untuk mengelakkan sebarang rasa malu.

Sumber: My Blogger Trick

Share on Google Plus

About Jakmas

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments: